lørdag 23. januar 2021

Nøkkelen i låsen av Ruth Ware

Rowan kommer over den perfekte jobben i Skottland der hun skal passe tre-fire barn i et flott gammelt hus som er renovert og blitt supermoderne med fjernkontroll til det meste. Hun får jobben, men allerede første dag på jobb, drar vertskapet bort på jobbreise og Rowan må være alene med barna i flere dager. Barna gjør seg vrange, samtidig som Rowan sliter med å sove da hun hører skumle lyder om natten. Forfatteren prøver å skape en spøkelseshistorie, men lykkes ikke helt med å skremme meg. Det blir litt platt, men for all del, den er underholdende og svært lettlest. Den vipper mellom terningkast 3 og 4. Men jeg ender vel opp på en svak 4'er i og med at det kom en vri på slutten som jeg ikke så komme. 




1 kommentar:

  1. Jeg likte denne ganske godt når jeg leste den, men den ble dessverre fort glemt. Jeg husker ikke en gang hvordan den sluttet?! Kjipt, for deler av den likte jeg skikkelig godt :(

    - hushletsread.blogspot.com

    SvarSlett